14 jun 2014

LUCIA ALBORCH ANGULO - DIPLOMA D'EXCEL·LÈNCIA - CONSELLERIA D'EDUCACIÓ

Benvolguts Mares, Pares i Familiars
Per a nosaltres com a Associació és un orgull informar-vos que el dia 10 de juny de 2014 es va celebrar en Palau de les Arts Reina Sofia de València l'entrega dels diplomes a l'excel·lència per als millors alumnes de tota la Comunitat Valenciana. En eixe acte es va guardonar amb el Diploma d'Excel·lència a LUCIA ALBORCH ANGULO, la qual va acabar la primària en el nostre centre el curs passat.
És aquesta una notícia meravellosa i un premi final d'etapa que reconeix als alumnes amb el millor expedient del nostre sistema educatiu. Volem, com a AMPA, manifestar la nostra més calurosa enhorabona a LUCIA i, als seus pares, per la tasca desenvolupada com a primers i principals educadors, i a tota la seua família.
UNA ABRAÇADA D'ENHORABONA FORTÍSSIMA, LUCIA.
Ací teniu les fotos que ens ha facilitat la família.











23 may 2014

PREMIS SAMBORI

Ens congratulem a informar-vos que l'alumne del nostre centre JOAN FONS FLUIXÀ, ha estat guardonat amb el premi SAMBORI, de contes en valencià. Felicitacions JOAN!


7 may 2014

La FEINA DE L'ESCOLA A CASA - Idees de Glòria Nàcher, Orientadora SPE Gandia



LA   FEINA  DE  L'ESCOLA   A   CASA. (Algunes idees )

FOMENTAR L'AUTONOMIA:Prioritzar, aprendre a decidir, per adquirir autonomia.
AJUDAR, ANIMAR i GUIAR.
AJUDAR A FER UNA BONA PLANIFICACIÓ (agenda diaria/setmanal/trimestral i material)
Ajudar a organitzar (posant temps a cada materia si cal) i assegurase si sap què ha de fer.
Fer-se la motxilla.
PACIENCIA: Mai mostrar-se nerviós ni censurar-lo en aquesta situació.
AJUDAR CORREGINT:
Revisa deures, però no corregeixis,no dones la solució, per conèixer els errors.
Davant d’un error, es recomana substituir frases com “això està malament” o “t’has equivocat”   o” no hi fas bé”.amb altres com “et sembla que aquí està tot bé?”, “vols revisar aquí?”, “com has arribat a aquest resultat?”, “es podria fer d’una altra manera?”. I Millor tens la taula desordenada que ets un desordenat.
Entendre els errors  en els deures com a part de l’aprenentatge, i si els veu el tutor/a sabrà en què falla. Revisar  la feina  si està completa es mes significatiu que revisar si està correctament feta.
Els pares han d'estar disponibles, però no damunt.No oferir ajuda si no la demanen.
Oferir ajuda sense donar la resposta, ell ha de veure que és capaç  de trobar la solució o preguntar al mestre l’endemà.
DEMOSTRA INTERÈS SENSE INCREPAR. Que t’expliqui ell les coses és com millor apren i com millor el podràs ajudar. Millor que "Has fet tots els deures?"  "M’ensenyes què has fet avui"?
NO DEIXAR LES TASQUES MÉS DIFICILS PEL FINAL: La concentració haurà baixat. Al mig el més dificil i cansat, i el més fàcil al final.
QUE TINGUI EL MATERIAL NECESSARI, però no més. Si necessita ordinador, mai a la seua habitació, en un lloc que pugau controlar, amb filtres, webs infantils a favorits...
Fes els teus “deures” mentrestant (llegir, mirar factures... ni cuina ,tele, ni TIC).
Posposa activitats familiars del que ell quedi exclòs.
Descansos cada 40 min.
Valorar la possibilitat de grups d’estudi, aprenentatge entre iguals
Exposar-lo a les conseqüències dels seus actes. Per no fer la feina que demana el/a mestres /a
Felicitar per l’esforç i el seu progrés personal. Valorar esforç més que resultats finals.
Alerta amb les profecies autocomplertes
Autoavaluar-se, forma part de l’autoconcepte i l’autoestima
Atribucions de control i responsabilitat.
Saber-se distensionar. Relaxació, esport...
Donar responsabilitats de la casa.
Una bona referència per tenir una idea aproximada del temps que hauria de dedicar a l’estudi i els deures un nen/a en funció de l’edat i el curs és la següent: 10 minuts per curs i dia com a mínim. Així un nen de 1er hauria de dedicar com a mínim una hora a la setmana a fer deures, llegir, etc. Un nen de 6è hauria de dedicar una hora diària a fer deures, llegir i estudiar
L’exemple dels germans grans, l’aprenentatge entre iguals, la imitació dels petits. No comparar.
Contacta amb el tutor/a.


Gloria Nacher, Orientadora  Educativa del SPE V-5 de Gandia