7 may 2014

La FEINA DE L'ESCOLA A CASA - Idees de Glòria Nàcher, Orientadora SPE Gandia



LA   FEINA  DE  L'ESCOLA   A   CASA. (Algunes idees )

FOMENTAR L'AUTONOMIA:Prioritzar, aprendre a decidir, per adquirir autonomia.
AJUDAR, ANIMAR i GUIAR.
AJUDAR A FER UNA BONA PLANIFICACIÓ (agenda diaria/setmanal/trimestral i material)
Ajudar a organitzar (posant temps a cada materia si cal) i assegurase si sap què ha de fer.
Fer-se la motxilla.
PACIENCIA: Mai mostrar-se nerviós ni censurar-lo en aquesta situació.
AJUDAR CORREGINT:
Revisa deures, però no corregeixis,no dones la solució, per conèixer els errors.
Davant d’un error, es recomana substituir frases com “això està malament” o “t’has equivocat”   o” no hi fas bé”.amb altres com “et sembla que aquí està tot bé?”, “vols revisar aquí?”, “com has arribat a aquest resultat?”, “es podria fer d’una altra manera?”. I Millor tens la taula desordenada que ets un desordenat.
Entendre els errors  en els deures com a part de l’aprenentatge, i si els veu el tutor/a sabrà en què falla. Revisar  la feina  si està completa es mes significatiu que revisar si està correctament feta.
Els pares han d'estar disponibles, però no damunt.No oferir ajuda si no la demanen.
Oferir ajuda sense donar la resposta, ell ha de veure que és capaç  de trobar la solució o preguntar al mestre l’endemà.
DEMOSTRA INTERÈS SENSE INCREPAR. Que t’expliqui ell les coses és com millor apren i com millor el podràs ajudar. Millor que "Has fet tots els deures?"  "M’ensenyes què has fet avui"?
NO DEIXAR LES TASQUES MÉS DIFICILS PEL FINAL: La concentració haurà baixat. Al mig el més dificil i cansat, i el més fàcil al final.
QUE TINGUI EL MATERIAL NECESSARI, però no més. Si necessita ordinador, mai a la seua habitació, en un lloc que pugau controlar, amb filtres, webs infantils a favorits...
Fes els teus “deures” mentrestant (llegir, mirar factures... ni cuina ,tele, ni TIC).
Posposa activitats familiars del que ell quedi exclòs.
Descansos cada 40 min.
Valorar la possibilitat de grups d’estudi, aprenentatge entre iguals
Exposar-lo a les conseqüències dels seus actes. Per no fer la feina que demana el/a mestres /a
Felicitar per l’esforç i el seu progrés personal. Valorar esforç més que resultats finals.
Alerta amb les profecies autocomplertes
Autoavaluar-se, forma part de l’autoconcepte i l’autoestima
Atribucions de control i responsabilitat.
Saber-se distensionar. Relaxació, esport...
Donar responsabilitats de la casa.
Una bona referència per tenir una idea aproximada del temps que hauria de dedicar a l’estudi i els deures un nen/a en funció de l’edat i el curs és la següent: 10 minuts per curs i dia com a mínim. Així un nen de 1er hauria de dedicar com a mínim una hora a la setmana a fer deures, llegir, etc. Un nen de 6è hauria de dedicar una hora diària a fer deures, llegir i estudiar
L’exemple dels germans grans, l’aprenentatge entre iguals, la imitació dels petits. No comparar.
Contacta amb el tutor/a.


Gloria Nacher, Orientadora  Educativa del SPE V-5 de Gandia


No hay comentarios:

Publicar un comentario