LA FEINA DE
L'ESCOLA A CASA. (Algunes idees )
FOMENTAR L'AUTONOMIA:Prioritzar,
aprendre a decidir, per adquirir autonomia.
AJUDAR, ANIMAR i GUIAR.
AJUDAR A FER UNA BONA PLANIFICACIÓ (agenda diaria/setmanal/trimestral i material)
Ajudar a
organitzar (posant temps a cada materia si cal) i assegurase si sap què ha de
fer.
Fer-se la
motxilla.
PACIENCIA: Mai mostrar-se nerviós ni
censurar-lo en aquesta situació.
AJUDAR CORREGINT:
Revisa deures, però no
corregeixis,no dones la solució, per conèixer els errors.
Davant d’un error, es recomana
substituir frases com “això està malament” o “t’has equivocat” o” no hi fas bé”.amb
altres com “et sembla que aquí està tot bé?”, “vols revisar aquí?”, “com has
arribat a aquest resultat?”, “es podria fer d’una altra manera?”. I Millor tens
la taula desordenada que ets un desordenat.
Entendre els errors en els deures com a part de l’aprenentatge, i
si els veu el tutor/a sabrà en què falla. Revisar la feina
si està completa es mes significatiu que revisar si està correctament
feta.
Els
pares han d'estar disponibles, però no damunt.No
oferir ajuda si no la demanen.
Oferir ajuda sense donar la
resposta, ell ha de veure que és capaç
de trobar la solució o preguntar al mestre l’endemà.
DEMOSTRA INTERÈS SENSE INCREPAR. Que
t’expliqui ell les coses és com millor apren i com millor el podràs ajudar.
Millor que "Has fet tots els deures?"
"M’ensenyes què has fet avui"?
NO DEIXAR LES TASQUES MÉS DIFICILS PEL FINAL: La concentració haurà baixat. Al mig el més dificil i cansat, i el
més fàcil al final.
QUE TINGUI EL MATERIAL NECESSARI, però
no més. Si necessita ordinador, mai a la seua habitació, en un lloc que pugau
controlar, amb filtres, webs infantils a favorits...
Fes els
teus “deures” mentrestant (llegir, mirar factures... ni cuina ,tele, ni TIC).
Posposa
activitats familiars del que ell quedi exclòs.
Descansos cada 40 min.
Valorar la possibilitat de grups
d’estudi, aprenentatge entre iguals
Exposar-lo a les conseqüències dels
seus actes. Per no fer la feina que demana el/a mestres /a
Felicitar per l’esforç i el seu
progrés personal. Valorar esforç més que resultats finals.
Alerta amb les profecies
autocomplertes
Autoavaluar-se, forma part de
l’autoconcepte i l’autoestima
Atribucions de control i
responsabilitat.
Saber-se distensionar. Relaxació,
esport...
Donar responsabilitats de la casa.
Una bona
referència per tenir una idea aproximada del temps que hauria de dedicar a
l’estudi i els deures un nen/a en funció de l’edat i el curs és la següent: 10
minuts per curs i dia com a mínim. Així un nen de 1er hauria de dedicar com a
mínim una hora a la setmana a fer deures, llegir, etc. Un nen de 6è hauria de
dedicar una hora diària a fer deures, llegir i estudiar
L’exemple dels germans grans,
l’aprenentatge entre iguals, la imitació dels petits. No comparar.
Contacta
amb el tutor/a.
Gloria Nacher, Orientadora Educativa del SPE V-5 de Gandia
No hay comentarios:
Publicar un comentario